Zenplus maakt gebruik van cookies om de bezoekers van onze website de best mogelijke ervaring te bieden en voor het analyseren van bezoekersgedrag waarmee we onze website kunnen verbeteren.

Algemene voorwaarden Zen Plus

Algemene voorwaarden Zen Plus

Ingangsdatum: 1 oktober 2024
Zen Plus
KvK-nummer: 93760477
Adres: Corsicalaan 35, 3059 XX Rotterdam
E-mailadres: info@zenplus.nl
Telefoonnummer: 06-44299205

  1. Toepasselijkheid

1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, leveringen, en overeenkomsten tussen Zen Plus en haar klanten.

1.2. Eventuele afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig als deze schriftelijk zijn overeengekomen tussen Zen Plus en de klant.

  1. Aanbiedingen en Offertes

2.1. Alle aanbiedingen en offertes van Zen Plus zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

2.2. Offertes zijn geldig gedurende 14 dagen, tenzij anders overeengekomen.

2.3. Zen Plus is gerechtigd de prijzen in offertes te wijzigen indien de kostenbepalende factoren (zoals inkoopprijzen, transportkosten, en belastingen) veranderen.

2.4. Het aanbod is vrijblijvend. Zen Plus is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

  1. Prijzen en Betaling

3.1. Alle prijzen zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.

3.2. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

3.3. Bij niet tijdige betaling is de klant van rechtswege in verzuim en is Zen Plus gerechtigd om wettelijke rente in rekening te brengen vanaf de vervaldatum van de factuur.

3.4. Indien de klant na aanmaning in gebreke blijft met betaling, is Zen Plus gerechtigd om buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.

3.5. Bij in gebreke of in verzuim van de nakoming van verplichtingen worden nieuw geplaatste bestellingen niet meer geleverd.

  1. Levering en Leveringstermijn

4.1. Zen Plus levert producten, mits op voorraad, binnen 14 werkdagen na ontvangst orderbevestiging.

4.2. Leveringen worden uitgevoerd op het door de klant opgegeven adres, tenzij anders overeengekomen.

4.3. Leveringstermijnen zijn indicatief en niet bindend. Overschrijding van de levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

4.4. Het risico van verlies of beschadiging van de producten gaat over op de klant op het moment van levering.

4.5. Op dit moment worden alleen goederen geleverd aan klanten in Nederland.

  1. Eigendomsovergang

5.1. De eigendom van de producten gaat over bij aflevering na volledige betaling van de verschuldigde bedragen.

5.2. Zolang de eigendom niet is overgegaan op de klant, is de klant niet gerechtigd de producten te verpanden of aan derden te verkopen.

  1. Klachten en Retourneren

6.1. De klant dient de geleverde producten bij ontvangst te inspecteren op gebreken.

6.2. Klachten over gebreken moeten binnen 2 dagen na levering schriftelijk bij Zen Plus worden gemeld op info@zenplus.nl

6.3. Indien de klacht gegrond wordt bevonden, heeft Zen Plus het recht om de producten te vervangen of de factuurprijs te crediteren.

6.4. Producten mogen alleen worden geretourneerd na schriftelijke toestemming van Zen Plus.

6.5. Indien u producten heeft geretourneerd, zorgt u dan voor een verzendbewijs van het postkantoor zodat het mogelijk is de retourzending na te zoeken. Zen Plus neemt zonder verzendbewijs geen verantwoording op zich indien het pakket zoek is geraakt.
6.6. Wanneer u in plaats van het bestelde product een ander product heeft ontvangen, wordt deze door Zen Plus kosteloos omgeruild voor het door u bestelde product, mits u de factuur nog heeft, de aankoop niet is gebruikt en in de originele verpakking verkeert.

  1. Aansprakelijkheid

7.1. Zen Plus is niet aansprakelijk voor enige indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of bedrijfsstagnatie.

7.2. De aansprakelijkheid van Zen Plus is beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde producten waarop de schade betrekking heeft.

7.3. Zen Plus is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onjuiste of onvolledige informatie die door de klant is verstrekt.

7.4. Zen Plus kan slechts aansprakelijk gesteld worden voor schade die aan haar opzet of grove schuld is toe te rekenen, dan wel ontstaan is door omstandigheden die op grond van dwingendrechtelijke regels voor haar risico komen.

7.5. Omstandigheden die in ieder geval niet voor risico van Zen Plus komen zijn: ziekte, in-, uit- en/of doorvoerverbod, transportproblemen, niet nakoming van de verplichtingen door toeleveranciers en storingen in de productie.

7.6. Zen Plus is nimmer gehouden tot schadevergoeding anders dan zaak- en/of persoonsschade.

  1. Overmacht

8.1. Zen Plus is niet aansprakelijk voor tekortkomingen in de nakoming van de overeenkomst indien deze veroorzaakt zijn door overmacht.

8.2. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Zen Plus onafhankelijke omstandigheid waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs niet van Zen Plus kan worden verlangd, zoals natuurrampen, stakingen, storingen in het transport, overheidsmaatregelen, etc.

  1. Toepasselijk Recht en Geschillen

9.1. Op alle overeenkomsten en geschillen tussen Zen Plus en de klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

9.2. Geschillen zullen in eerste instantie worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Rotterdam, tenzij partijen schriftelijk anders overeenkomen.

  1. Wijzigingen en Aanvullingen

10.1. Zen Plus behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen.

10.2. Wijzigingen worden van kracht op de aangekondigde datum van inwerkingtreding en zullen aan de klant worden medegedeeld.

Verstuur bericht